مکان مناسب برای خواب نوزاد

مکان مناسب برای خواب نوزاد - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

هر چیزی مثل تخت نوزاد، گهواره، تخت نرده‌دار و صندلی ماشین برای خواب نوزاد مناسب است. امروزه کتاب‌ها و مطالب زیادی درباره محل خواب نوزاد در بازار وجود دارند. در این مقاله به برخی از نکات مفید در مورد محل خواب نوزاد اشاره خواهیم کرد.

نکات ایمنی در مورد خواب نوزاد

در چند ماه اول جای خواب نوزاد برای او خطری ندارد، ولی بعد از مدتی نوزاد یاد می‌گیرد که در تخت خود بچرخد، بایستد و از تخت خود بالا برود. فاصله میله‌های جلو تخت باید بین ۵ تا ۷ سانتی‌متر باشد. تمام تخت‌های نوزادان باید دارای این استاندارد باشند. تخت یا گهواره نوزاد باید به اندازه‌ای باشد که نوزاد به راحتی در آن جای گیرد و اذیت نشود. نباید تمام اسباب‌‌بازی‌های نوزاد را در تخت او قرار دهید؛ چون ممکن است برای او خطرناک باشد، ولی گاهی اوقات می‌توانید برخی از اسباب‌بازی‌های مطمئن را کنار تختش بگذارید.

می‌توانید عروسک‌هایی را به بالای تخت نوزاد آویزان کنید که هم بی‌خطر هستند هم برای خوابیدن او مفید هستند. گاهی اوقات می‌توانید برای خواباندن نوزاد از موسیقی ملایمی استفاده کنید. تمام گزینه‌‌های بالا جذاب هستند، ولی اختیاری هستند. عروسک‌ها را نباید خیلی نزدیک به نوزاد ببندید. زمانی که نوزاد قادر به نشستن است، می‌تواند با این وسایل بازی کند.

بهتر است تخت نوزاد را دور از ینجره، قاب‌، وسایل و آینه قرار دهید. اگرچه معمولاً اندازه تخت و گهواره نوزاد استاندارد است؛ ولی خودتان دوباره اندازه آن را بررسی کنید. مطمئن شوید که تخت نوزاد به خوبی در جای خود قرار گرفته است و تمام قطعات به خوبی نصب شده‌اند. برخی از کارخانه‌ها نرده‌های تخت نوزاد را با پلاستیکی خاص می‌پوشانند تا وقتی نوزاد دندان در می‌آورد نتواند دندان خود را روی آن بکشد.

می‌توانید ارتفاع تخت و گهواره نوزاد را تنظیم کنید. در ماه‌‌های آغازین تولد، ارتفاع تخت را زیاد کنید؛ چون به راحتی روی تخت او مسلط خواهید بود و وقتی نوزاد قادر به ایستادن و نشستن شد، ارتفاع تخت را کم کنید.

پتو و بالش نوزاد

اکثر مادران قبل از تولد نوزاد وسایل خواب او را تهیه می‌کنند. سعی کنید پتویی انتخاب کنید که با رنگ کاغذ دیواری و اتاق او هماهنگ باشد و رنگش برای نوزاد آرامش‌بخش باشد. جنسی را انتخاب کنید که با پوست لطیف نوزاد سازگار باشد و برای او ایجاد حساسیت نکند.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید