اضطراب جدایی و خواب نوزادان

اضطراب جدایی و خواب نوزادان - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

اضطراب جدایی از مادر در ۶ ماه دوم زندگی نوزاد ممکن است خواب نوزاد را مختل کند. در این دوره نوزاد چند بار از خواب بیدار می‌شود و برای مادرش گریه می‌کند.

این مرحله در رشد نوزاد طبیعی است و پدر و مادر باید توجه و محبت کافی به نوزاد بدهند تا این مرحله از رشد را پشت سر بگذارد. این احساس اغلب نزدیک به یک سالگی نوزاد از بین می‌رود. تا آن زمان نوزاد باید هر شب حس اطمینان را از پدر و مادر خود دریافت کند.

برای پشت سر گذاشتن اضطراب جدایی باید مراحل زیر را باید دنبال کنید:

  • مهم نیست که سن نوزاد چقدر هست؛ ولی سعی کنید از همان ابتدا با این واقعیت روبه‌رو شود که گاهی مجبورید او را ترک کنید. حتی در صورت امکان چند لحظه به اتاق دیگری بروید و دوباره پیش او بازگردید. در آینه با او قایم‌موشک بازی کنید تا متوجه شود که وقتی پدر و مادر می‌روند دوباره برمی‌گردند.
  • سعی کنید وقتی نوزاد را ترک می‌کنید، حواس او را با چیز دیگری جلب کنید. اگر نوزاد پرستار دارد می‌تواند در این کار به شما کمک کند. در آخر خداحافظی کنید و او را ترک کنید.

اگر بعد از ظهر می‌خواهید نوزاد را تنها بگذارید، از پرستار بخواهید که زودتر بیاید تا نوزاد به او عادت کند. در اینگونه موارد نوزاد به جدایی عادت می‌کند و آن را جزئی از روال زندگی طبیعی خود می‌داند.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید