زمان مناسب برای خواب کودک

زمان مناسب برای خواب کودک - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

کودکان نیز برای داشتن بدنی سالم به خواب کافی نیاز دارند. خواب کافی و سر وقت نقش مهمی در سلامت کودکان ایفا می‌کند. سعی کنید برنامه خواب کودک را طوری تنظیم کنید که هر شب سر ساعت خاصی به تخت خواب برود. چند شب که کودک سر ساعت خاص بخوابد به این ساعت عادت می‌کند و هر شب سر همین ساعت می‌خوابد. تحقیقات نشان داده‌اند که خواب کافی به داشتن وزن و قند خون مناسب کمک می‌کند.

بهتر است کودکان بین ساعت ۷ تا ۹ شب به تخت خواب بروند. البته خواباندن کودکان زودتر از والدین کار سختی است و باید از روش‌های مختلفی برای انجام این کار استفاده کرد. زمانی که کودکان مهد یا کلاس خاصی می‌روند، بعد از آن به راحتی می‌خوابند. این حالت بیشتر به خاطر آرامش خاصی است که کودک در این مکان‌ها بدست می‌آورد.

ممکن است کودک در حین شب زیر لب سخن بگوید، چشمانش را باز کند و دوباره بخوابد. عروسک‌ها و اسباب‌بازی‌های کودکان را اطراف آنها قرار دهید تا وقتی بیدار می‌شود با آنها احساس راحتی کند.

محل خواب کودک

تخت یا گهواره کودک را در جای مناسب و آرامی قرار دهید. شب‌ها کودک را در جای خود قرار دهید و او را ببوسید. چند دقیقه یک بار به او سر بزنید و دوباره او را ببوسید. برخی از کودکان که می‌توانند از تخت بیرون بیایند ممکن است دنبال شما راه بیفتند. نگران نباشید، دوباره برگردید و او را در تختش قرار دهید. کمی با او بازی کنید و دوباره او را ببوسید و به او شب بخیر بگویید. موضوع مهم این است که او به شما اطمینان دارد و از شما نمی‌ترسد. هیچ وقت کودک خود را هنگام گریه‌کردن تنها نگذارید. چون این حالت همیشه در ذهن او باقی می‌ماند.

مدیریت چرت‌زدن کودک

مدت زمان چرت‌های کودک بین یک تا دو ساعت است. اگر خواب کودک بیشتر از این باشد، شب به راحتی نمی‌خوابد؛ بنابراین او را بیدار کنید. اکثر کودکان بعد از ناهار می‌‌خوابند. چرت بعدازظهر برای کودکان خیلی مناسب است.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید