مکمل‌ها و تقویت‌کننده‌های کودکان نوپا

مکمل‌ها و تقویت‌کننده‌های کودکان نوپا - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

والدین باید به کودک خود تمام غذاها را بدهند تا کودک با انواع طعم‌، رنگ و شکل‌های‌ غذاها آشنا شود، غذای کودک باید شامل انواع مواد غذایی و ویتامین‌ها باشد. ولی باید توجه داشته باشند که هر ویتامین به اندازه مصرف شود. مثلاً ممکن است مقداری از ویتامین A و D موجود در چربی خطرناک باشد و خطراتی را برای کودک ایجاد کنند، چون این ویتامین‌ها در بافت‌ها ذخیره می‌شوند و مقدار زیاد آنها باعث ایجاد بیماری در کودک می‌شود. مصرف بیش از اندازه زینک و آهن باعث ایجاد تأثیرات منفی در کودکان می‌شود.

مکمل‌ها و تقویت‌کننده‌های مورد نیاز برخی از کودکان

هر کودک بنا به میزان رشد و ژنتیک خود ممکن است به انواع مکمل‌ها نیاز داشته باشد، ولی قبل از مصرف هر مکمل حتماً باید با پزشک متخصص مشورت شود. مکمل‌های دارای روی، آهن، ویتامین A، ویتامین B، ویتامین C و ویتامین D برای رشد کودک نوپا ضروری هستند. در زیر به برخی از عوامل ضروری برای مصرف این ویتامین‌ها اشاره کرده‌ایم.

قطره آهن

برخی از کودکان کمبود آهن دارند و این موضوع منجر به کم‌خونی می‌شود. کودکان نوپا باید حداقل روزانه ۱۵ میلی‌گرم آهن دریافت کنند، ولی خیلی از آنها این میزان را دریافت نمی‌کنند. مصرف بیش از اندازه شیر نیز باعث کمبود آهن می‌شود و در اکثر مواقع کودک نوپا تمایلی به خوردن مواد غذایی حاوی آهن ندارد. بهتر است برای جلوگیری از کمبود آهن به کودکان انواع قطره‌های حاوی آهن داد.

شربت زینک پلاس

شربت زینک پلاس حاوی روی، ویتامین C و انواع ویتامین‌های گروه B هستند. کودکان می‌توانند روزانه یک قاشق از این شربت را مصرف کنند. این شربت برای حفظ سلامت پوست، مو، افزایش مقاومت سیستم ایمنی و افزایش رشد کودکان مناسب است.

شربت مولتی سانستول

این شربت دارای انواع ویتامین‌های A، B، C، D و کلسیم است. این شربت برای افزایش رشد و اشتهای کودک مناسب است. همچنین این مکمل به رشد استخوان‌ها کمک می‌کند.

غذاهای طبیعی

به طور کلی بهتر است که کودکان‌ ویتامین‌های مورد نیاز خود را از غذاهای طبیعی دریافت کنند. چهار دسته غذای اصلی وجود دارند که ویتامین‌های مورد نیاز کودکان را تأمین می‌کنند.

  • شیر و لبنیات
  • میوه و سبزیجات
  • مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، ماهی و تخم‌مرغ
  • حبوبات

اگر کودک به طور منظم این مواد غذایی را دریافت نکند به مصرف انواع مکمل‌ها نیاز پیدا خواهد کرد.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید