عینک مناسب برای کودکان نوپا

عینک مناسب برای کودکان نوپا - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

اکثر والدین در انتخاب عینک با فریم مناسب برای کودکان دچار مشکل می‌شوند. انتخاب عینک مناسب برای کودکان، کار دشواری است و در انتخاب آن باید به مواردی از جمله شماره عینک و تجویز پزشک برای مدت زمان استفاده از عینک توجه کرد. برای کودکان باید عینک آفتابی یا طبی انتخاب کرد. در این مقاله سعی کرده‌ایم به نکاتی برای انتخاب عینک مناسب اشاره کنیم.

عدسی عینک

عدسی عینک کودکان باید از موادی به نام پلی‌کربنات ساخته شود. اگر عدسی عینک کودک خیلی ضخیم است سعی کنید فریم کوچکی برای او انتخاب کنید تا ضخامت عینک بیش از اندازه نشود. عدسی عینک باید از کیفیت خوبی برخوردار باشد تا نشکند و خط و خش نیفتد. شیشه عینک باید رنگ یکنواختی داشته باشد.

فریم عینک

بهتر است فریم عینک کودکان، پلاستیکی و سبک باشد تا هنگام استفاده از آن خسته نشوند و هنگام بازی‌کردن آسیب نبیند و کودکان به راحتی خارج از خانه از آن استفاده کنند.

پل روی بینی

یکی از سخت‌ترین بخش‌های انتخاب عینک برای کودکانی است که بینی آنها هنوز شکل نگرفته است، چون عینک درست روی بینی آنها قرار نمی‌گیرد و لیز می‌خورد. بسیاری از تولیدکنندگان عینک سعی می‌کنند فریمی تولید کنند که قابل‌تنظیم باشد.

مدل دسته‌های عینک برای کودکان

مدل دسته‌های عینک باید به‌گونه‌ای باشد که به راحتی پشت گوش قرار گیرد و ایجاد حساسیت نکند.

عینک زاپاس

بهتر است برای کودکان یک عینک زاپاس هم درست کنید. چون ممکن است عینک آنها زود بشکند.

 

عینک آفتابی

چشم کودک نباید در معرض مستقیم نور خورشید قرار گیرد و باید برای او یک عینک آفتابی مناسب انتخاب کنید. جنس عدسی باید به گونه‌ای باشد که از چشم کودکان در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت کند. این دو نوع اشعه باعث ایجاد آب مروارید و سرطان پوست می‌شوند. رنگ عینک آفتابی باید خاکستری باشد. شیشه‌ سبز و قهوه‌ای برای کودکان ایده‌آل است. عینک‌های خیلی تیره نگیرید، چون جلو دید کودک را می‌گیرند. عینک باید دارای پوشش پلاستیکی باشد. سعی کنید عینک را دقیقاً اندازه صورت کودک انتخاب کنید.

چطور کودکان را تشویق به عینک‌زدن کنیم؟

می‌توانید از راهکارهای زیر استفاده کنید:

  • در انتخاب فریم عینک از او کمک بخواهید. به او فرصت دهید که براساس سلیقه خود انتخاب کند. کودک در مورد عینک کنجکاو می‌شود.
  • اگر خود شما عینک بزنید، کودک علاقه بیشتری به زدن عینک نشان می‌دهد.
  • برای کودک فریم‌های رنگی و عروسکی بگیرید.
تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید