چطور دندان‌های کودکان نوپا را مسواک بزنیم؟

مسواک زدن کودکان نوپا - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

بیش از ۴۰ درصد از کودکان هنگام ورود به مهدکودک پوسیدگی دندان دارند، بنابراین والدین باید اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از پوسیدگی دندان کودک انجام دهند. تا زمانی که کودک ۲ تا ۳ ساله است بهتر است والدین برای آنها مسواک بزنند. بهترین روش این است که کودک را روی پاهای خود بنشانید و بازوهای خود را دور سر او حلقه زنید. مسواکی نرم و راحت انتخاب کنید که برای سن کودک مناسب باشد. مسواک را به آرامی وارد دهان کنید و تکان دهید.

بهتر است روزی دو بار دندان‌های کودک را مسواک بزنید. بعد از صبحانه و قبل از خواب این کار را انجام دهید. ممکن است کودک مسواک را گاز بگیرد، به آرامی مسواک را از بین دندان‌های او بیرون بکشید. برای اینکه راحت‌تر برای او مسواک بزنید، مسواک‌زدن را برای او مثل بازی کنید تا از این کار لذت ببرد. مسواک را با فشار در دهان او تکان ندهید. او باید مسواک‌زدن را یاد بگیرد. بعد از مسواک‌زدن او را تشویق کنید.

مقدار کمی خمیردندان روی مسواک بزنید. اگر خمیردندان زیادی بزنید در دهان کودک کف می‌کند. به مرور زمان دندان‌های کودک را کامل‌تر مسواک بزنید. تقریباً تا سن ۷ سالگی باید خودتان برای او مسواک بزنید. ولی به مرور زمان برای مسواک‌زدن به او مسئولیت بدهید.

از او بخواهید که دهان خود را باز کند تا به راحتی مسواک را بین دندان‌هایش تکان دهید. اگر کودک اجازه می‌دهد می‌توانید چانه او را در دست بگیرید. اگر تکان خورد می‌توانید مسواک را از دهان او بیرون بیاورید. با این کار او احساس نمی‌کند که شما به زور چیزی را وارد دهان او کرده‌اید.

کودکان از والدین خود الگوبرداری می‌کنند، بنابراین سعی کنید هر روز صبح و شب مسواک بزنید. اجازه دهید کودک خودش مسواک دلخواه خود را انتخاب کند. این کار مورد استقبال او قرار می‌گیرد و انگیزه بیشتری برای مسواک‌زدن پیدا می‌کند.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید