مراقبت از چشم‌های کودکان

مراقبت از چشم کودکان - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

چشم‌ها یکی از اعضای مهم بدن هر فرد هستند که با چند اقدام ساده به خوبی می‌توان از آن‌ها محافظت کرد. چشم کودکان به مراقبت‌های بیشتری نسبت به بزرگسالان نیاز دارد.

پوست اطراف چشم‌ها خیلی نازک و حساس است و در برابر شست‌و‌شوی بیش‌از‌اندازه، واکنش نشان می‌دهد. همیشه پوست اطراف چشم را به آرامی بمالید. اگر پشت پلک چشم‌های کودک قی خشک مشاهده کردید، یک تکه پارچه را با آب گرم خیس کنید و به آرامی پشت پلک‌ها بکشید. در صورت نیاز از شامپو محافظ چشم کودکان استفاده کنید.

باید به طور دوره‌ای به پزشک مراجعه کنید تا چشم‌های کودکان را بررسی کند. مراجعه به پزشک خیلی مهم است، چون اگر چشم‌های کودک مشکلی داشته باشد، پزشک متوجه می‌شود. مثلاً گاهی برخی از کودکان چیزها را از فاصله دور نمی‌بیند و والدین متوجه این مشکل می‌شوند.

از چشم‌های کودک خود در برابر آسیب‌ها محافظت کنید. اگرچه به ندرت پیش می‌آید که به چشم‌‌ها و پلک‌های کودکان آسیب برسد، ولی باید مراقب چشم کودکان در هنگام بازی بود. وسایلی مثل مداد، خودکار و برخی از اسباب‌بازی‌های تیز که ممکن است به چشم کودکان مراقب آسیب برسانند، باشید. این وسایل در فضاهایی که کودک در حال دویدن یا پریدن است، خیلی خطرناک هستند. هر موقع که با وسیله خطرناک کار می‌کنید، حتماً کودک را از آن وسیله دور نگه دارید.

حتماً در برابر نور خورشید از چشمان کودکان محافظت کنید و برای او عینک آفتابی مناسب تهیه کنید. اشعه خورشید می‌تواند به چشم‌‌ها آسیب برساند. برای بیرون‌رفتن از کلاه مناسب استفاده کنید.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید