مراقبت از گوش‌ کودکان نوپا

مراقبت از گوش‌ کودکان نوپا - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

گوش‌ کودکان کوچک است ولی ممکن است جرم و مواد زیادی در آن جمع شود. به خاطر شنوایی و بهداشت کودک باید این اجزاء را از گوش کودک خارج کنید. مقدار کمی از چربی‌ها برای کودک مناسب هستند. چربی‌های قرمز از حفره گوش در برابر باکتری‌ها، قارچ، حشرات و آب محافظت می‌کنند، ولی اگر مقدار چربی زیاد شود ممکن است کانال شنیداری کودک را مسدود کنند، در نتیجه سیستم شنوایی او با مشکل مواجه می‌شود. سعی کنید برای خارج‌کردن چربی‌ها از پنبه یا گوش‌پاک‌کن استفاده نکنید، چون ممکن است به پرده گوش کودک آسیب برسانید. به جای این وسایل می‌توانید از قطره مخصوص شست‌و‌شوی گوش‌ کودکان استفاده کنید. یک بار در هفته یا بیشتر می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر مقدار چربی داخل گوش کودک بیش‌از‌اندازه است، می‌توانید به پزشک مراجعه کنید تا با استفاده از ابزارهای خاص گوش کودک را شست‌و‌شو دهد.

قبل از تمیز‌کردن گوش کودک به دقت آن را بررسی کنید. اگر چیزهای زیادی داخل گوش کودک است، سعی نکنید که با فشار آنها را دربیاورید. به جای این کار سعی کنید به دکتر مراجعه کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. گوش‌ کودکان مکان مناسبی برای پنهان‌شدن انواع جرم‌ها و آلودگی‌ها است. برای پاک‌کردن شیارهای اطراف گوش از گوش‌پاک‌کن استفاده کنید.

با دقت داخل گوش کودک را بررسی کنید تا در صورت بروز عفونت متوجه آن شوید. مادر نمی‌تواند عفونت‌های داخلی گوش را با چشم بررسی کند و اغلب این نوع عفونت بعد از سرماخورگی ایجاد می‌شود. در این موارد گوش قرمز و متورم می‌شود. اگر مطمئن نیستید به پزشک مراجعه کنید.

می‌توانید برای جلوگیری از عفونت، اقداماتی را انجام دهید. مقداری الکل، سرکه سفید و آب را با هم مخلوط کنید و در یک ظرف تمیز بریزید. بعد از اینکه بدن و صورت کودک را بعد از حمام با حوله کاملاً خشک کردید، چند قطره از این محلول را داخل گوش‌ها بریزید تا باکتری‌های این ناحیه از بین برود. ولی اگر گوش کودک عفونت دارد، اصلا از این محلول استفاده نکنید و اجازه دهید که دکتر قطره آنتی‌بیوتیک تجویز کند. همچنین برای جلوگیری از ورود آب می‌توانید از گوش‌گیر استفاده کنید.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید