تاثیر ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی در سلامت پوست

تاثیر ویتامین‌ها و مکمل‌های غذایی در سلامت پوست - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

ویتامین‌ها نقش مهمی در سلامت پوست دارند و به درمان سریع مشکلات پوستی و نرمی پوست کمک می‌کنند. مصرف ویتامین‌های خوراکی A، C، D و E برای سلامت پوست مفیدند. اگر مواد مغذی مورد نیاز با مصرف مواد غذایی به بدن نرسد، بهتر است که فرد با مصرف ویتامین‌ها و مکمل‌ها، مواد مغذی بدن خود را تأمین کند. برچسب روی دارو را حتماً بخوانید و ویتامین‌ها و مکمل‌ها را بیشتر از دوز مصرف روزانه روی برچسب مصرف نکنید. اگر درباره میزان مصرف شک دارید به پزشک مراجعه کنید. ویتامین‌های زیر به حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند:

ویتامین A

ویتامین A به سلامت عمومی پوست و عملکرد بهتر و تجدید سلول‌های پوست کمک می‌کند. ویتامین A انعطاف‌پذیری و ضخامت پوست را نیز بهبود می‌بخشد.

ویتامین C

ویتامین C یکی از ترکیبات لازم برای بازسازی پوست و بافت پوست است. این ویتامین روند درمان پوست را سریعتر می‌کند. ویتامین C از پیری پوست نیز جلوگیری می‌کند و با کمک به ترشح بیشتر کلاژن، بافت پوست را بهبود می‌بخشد و پوست را سالم و محکم می‌کند.

ویتامین D

ویتامین D به بدن کمک می‌کند که بهتر کلسیم را جذب و استفاده کند. کلسیم از جمله مکمل‌های لازم برای سلامت استخوان‌ها است. ویتامین D به بهبود وضعیت پوست نیز کمک می‌کند.

ویتامین E

این ویتامین از پوست در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید محافظت می‌کند. البته این بدین معنا نیست که با مصرف ویتامین E دیگر نیازی به مصرف کرم‌های ضد آفتاب نیست. ویتامین E به درمان سریعتر پوست‌های آسیب‌دیده نیز کمک می‌کند.

مواد مغذی مورد نیاز بدن را باید با خوردن و نوشیدن تأمین کرد و بهتر است که زیاد به مکمل‌های غذایی وابسته نشوید. اگر مواد غذایی که روزانه مصرف می‌کنید، حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن نیست، باید به جای استفاده از ویتامین‌ها و مکمل‌ها، برنامه غذایی خود را تغییر دهید. بهتر است که برای رفع مشکل خود به پزشک تغذیه مراجعه کنید تا برنامه مناسبی برای شما در نظر بگیرد. جدول زیر میزان مصرفی ویتامین های مورد نیاز بدن را نشان می‌دهد.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید