تونر مو چیست؟

تونر مو چیست - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

بسیاری از متخصصان در زمینه مو و زیبایی توصیه می‌کنند که از تونر مو برای خلاص شدن از دست رنگ موهای ناخواسته استفاده کنید.

تونر مو ته رنگ ناخواسته مو را از بین می‌برد، ته‌رنگ‌هایی مثل زرد، طلایی، نارنجی، قرمز یا خاکستری. تونر مو رسوب پروکسید ضعیف است که برای خنثی‌کردن رنگ‌هایی مثل نارنجی و زرد در موها استفاده می‌شود. تونر را باید اکسیدان ۱۰ یا ۲۰ مخلوط کرد. هیدروژن پراکسید ماده فعال در اکسیدان است، این ماده به تونر امکان نفوذ به مولکول‌های رنگ در زیر لایه کوتیکول مو را می‌دهد  و رنگ‌های ناخواسته را از بین می‌برد.

دلایل استفاده از تونر

یکدست کردن رنگ مو یا هایلایت

اگر موهایتان را زیاد رنگ می‌کنید، ‌ممکن است موهایتان چند رنگ باشد. زمانی که آرایشگر موها را روشن می‌کند، تازه متوجه مشکل می‌شوید. تونر مشکلات مو را می‌پوشاند یا همچون فیلتری عمل می‌کند که نفوذ‌پذیری مو را در همه قسمت‌ها یکسان می‌کند و از ریشه تا انتهای مو را بی‌عیب می‌کند.

یکدست کردن موهای تازه رشد کرده

همه افراد دوست دارند هایلایت موهایشان از ریشه تا انتهای مو یکدست باشد. گاهی ریشه مو روشن‌تر از بقیه مو است، به این دلیل که به پوست سر نزدیک‌تر است. تونر به مو نفوذ می‌کند و مو را چند درجه تیره‌تر می‌کند تا با هایلایت قبلی یکدست شود.

تثبیت رنگ

تونر گاهی مانند برق ناخن عمل می‌کند و علاوه بر اینکه به موها براقی خاصی می‌دهد، رنگ را تثبیت می‌کند تا مدت زمان بیشتری روی مو باقی بماند.

بهترین زمان استفاده از تونر مو

بعد از دکلره‌کردن مو، بهترین زمان استفاده از تونر مو است. دکلره را از روی مو بشویید، شامپو بزنید و موها را با حوله خشک کنید به طوری که فقط کمی نم داشته باشد. حالا تونر را با دنبال‌کردن دستورالعمل آن روی مو بزنید. حتماً تغییر رنگ و زمان روند را بررسی کنید، اگر تونر بیش از اندازه روی مو بماند، ممکن است باعث ته‌نشین‌شدن رنگ بیشتری شود و رنگی خاکستری به جا بگذارد.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید