سرم موی سر و مزایای مصرف آن

سرم موی سر و مزایای مصرف آن - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

سرم مو نوعی محصول است که معمولاً برای موهای فر یا وز استفاده می‌شود تا به آن ظاهری صاف‌تر بدهد. سرم مو حالت دادن به مو را نیز راحت‌تر می‌کند. این محصول برای افرادی مناسب است که موهای آسیب‌دیده یا خشک دارند و به نرمی فولیکول‌های مو کمک می‌کنند. با نرم‌شدن فولیکول‌ها، موها راحت‌تر حالت می‌گیرند و مراقبت از موها در طول روز راحت‌تر است. سرم مو چربی پوست سر را در حد طبیعی نگه می‌دارد و از عفونت‌های قارچی و شوره سر جلوگیری می‌کند.

انتخاب نوع مناسب

انتخاب سرم موی مناسب برای نوع مو بسیار مهم است. اکثر سرم‌ها روی موهای ضخیم خوب جواب می‌دهند. سرم مو می‌تواند بهترین دوست مو یا حتی دشمن آن باشد. بنابراین سرم موی مناسب انتخاب کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. سرم موهای متنوعی در بازار موجود است. ولی سرم مو با ترکیبات آلی و  با پایه سیلیکون از بقیه سرم‌های مو محبوب‌ترند. این سرم مو وز و فر موها را برطرف می‌کند و از ریزش مو هنگام حالت دادن به مو جلوگیری می‌کند.

مزایای سرم مو

سرم مو راه‌حلی خوب برای جلوگیری از وزشدن، خشکی و زبری موها است. با استفاده از سرم مو ، موها نرم و ابریشمی می‌شوند و به راحتی می‌توان به آن حالت داد. سرم مو حاوی سیلیکون است که موها را می‌پوشاند و باعث می‌شود موها براق‌تر به نظر برسند و از موها در برابر آفتاب، آلودگی و رطوبت محافظت می‌کند و ظاهر موها را سالم نشان می‌دهد. بعضی دیگر از مزایا از این قرارند:

آسیب

سرم مو از آسیب‌های ناشی از آلودگی، گرد و خاک، رطوبت و ابزار حالت‌دادن مو جلوگیری می‌کند. سرم مو همچون لایه‌ای محافظ عمل می‌کند و از خشک‌شدن موها جلوگیری می‌کند.

نرم‌کننده

سرم مو همچون نرم‌کننده‌ای عالی برای مو عمل می‌کند. روغن بعضی از نرم‌کننده‌ها، موها را چرب می‌کند و باعث می‌شود موها به پوست سر بچسبد، در چنین شرایطی بهتر است از سرم مو استفاده کنید. این سرم‌ها زبری و وزی موها را کنترل می‌کنند.

درخشندگی

سرم مو به موهای شما براقی خاصی می‌دهد و با بازکردن گره‌ها، به موهای آسیب‌دیده سرزندگی می‌دهد و باعث می شود موها سالم و براق به نظر برسند.

محافظت در برابر اشعه فرابنفش

بعضی از سرم‌های مو دارای ترکیباتی برای محافظت از مو در برابر اشعه فرابنفش هستند. قرارگرفتن در معرض خورشید به موها آسیب می‌زند و سرم مو می‌تواند از موها در برابر آسیب نور خورشید محافظت کند.

ابزار حالت‌دهنده مو

استفاده مداوم از اتو و فرکننده‌های مو به مو آسیب می‌زند. برای حالت دادن به مو از سرم مو استفاده کنید تا به موها آسیب نزنید. قبل از استفاده از ابزارهای حالت‌دادن به مو، از سرم مو استفاده کنید تا از گرم‌شدن بیش از حد مو جلوگیری کنید. بعد از استفاده از سرم، می‌توانید موها را به طور طبیعی یا با استفاده از سشوار خشک کنید.

نحوه استفاده از سرم مو

استفاده از سرم مو روش خاص خود را دارد. با دنبال کردن مراحلی ساده، می‌توان نتیجه بهتری از این محصول گرفت.

  • موها را با شامپوی ملایم بشویید.
  • مقداری سرم مو روی دست بریزید و به موها بزنید.
  • سرم مو را روی پوست سر نزنید.
  • اجازه بدهید کمی خشک شود و سپس موها را خشک کنید.

نکاتی برای استفاده از سرم مو

۱. بدون مشورت با پزشک متخصص مو از سرم مو استفاده نکنید.

۲. از نوک انگشتان برای استفاده از سرم مو استفاده نکنید و سرم مو را روی مو پخش کنید. با استفاده از برس می‌توانید سرم مو را روی مو پخش کنید.

۳. سرم مو را نباید مستقیم روی پوست سر استفاده کرد. اگر از آن روی پوست سر استفاده کنید، دیگر نمی‌توانید به موها حالت دهید به این دلیل که موها به شدت چرب می‌شوند.

۴. سرم مو را حتماً روی موهای خیس استفاده کنید.

۵. مقدار کمی سرم روی مو استفاده کنید، به ویژه سرم‌هایی که از وز مو جلوگیری می‌کنند.

۶. هنگامی که از سرم مو استفاده می‌کنید، از شامپوهایی با ترکیبات آلی استفاده کنید. اگر از شامپوهای شیمیایی استفاده می‌کنید، ممکن است ترکیبات شیمیایی سرم مو و شامپو با یکدیگر واکنش نشان دهند و تأثیری متضاد داشته باشند.

۷. از شامپوی ملایم و نرم‌کننده استفاده کنید.

اگر بعد از استفاده از سرم مو، متوجه خشکی بیش از حد موها شدید، دیگر از آن استفاده نکنید. سرم مو برای بعضی از موها مناسب نیست.

برنامه غذایی مناسب، موها را براق نشان می‌دهد. برنامه غذایی مناسبی داشته باشید، آب زیاد بخورید و هشت ساعت در روز بخوابید تا مو و پوست سالمی داشته باشید.

 

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید