محصولات از بین‌بردن موهای زائد

 محصولات از بین‌بردن موهای زائد - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

از بین بردن موهای زائد صورت و بدن یکی از دغدغه‌های زنان است و یکی از ارکان مهم زیبایی به شمار می‌رود به همین دلیل روش‌های از بین بردن آنها روز به روز بیشتر می‌شود و هر کسی سعی دارد روشی ایجاد کند که کاربرد آن آسان باشد. در اینجا روش‌های کاربردی و راحت را که با کمک آنها می‌توانید از شر موهای زائد صورت و بدن خود خلاص شوید و پوستی لطیف، صاف و یکدست داشته باشید،آورده‌ایم.

استفاده از موچین یا بند انداختن

با کمک بند یا موچین می‌توانید موها را به صورت تک تک و از ریشه بکنید.

از این دو وسیله می‌توانید برای از بین بردن موهای زائد قسمت‌های کوچا بدن مثل زیر ابروها، صورت و روی گوش‌ها استفاده کنید.

با کندن موها به وسیله موچین یا بند ۳ تا ۸ هفته از شر موها راحت هستید و پس از این مدت موها دوباره رشد می‌کنند.

به یاد داشته باشید قبل و بعد از استفاده از موچین یا بند آنها را با پنبه‌ای الکلی ضد عفونی کنید و اگر برای این کار به آرایشگاه مراجعه می‌کنید حتماً از موچین شخصی استفاده کنید.

استفاده از این دو روش معایبی نیز دارد: بند انداختن، گاهی پوست را زخم می‌کند و استفاده از موچین نیز گاهی باعث می‌شود موها سر کن شوند و پس از آن زیر پوست رشد کنند که کندن موهای زیر پوستی سخت و است و پوست را خراش می‌دهد.

از بین بردن موهای زائد با کمک تیغ

با استفاده از تیغ یا همان ژیلت می‌توانید موهای زائد را بین ببرید؛ اما این روش بر عکس موچین و بند که موها را از ریشه در‌می‌آورد تنها موها را در سطح پوست می‌برد. بعضی از مردم عقیده دارند که استفاده از تیغ باعث می‌شود موها زبر و خشن و پر‌تر رشد کنند، اما متخصصان پوست و مو و زیبایی این فرضیه را رد می‌کنند.

اگر از تیغ و ژیلت‌‌های یکبار مصرف استفاده می‌کنید حتماً قبل از استفاده پوست را خیس کنید و کف صابون یا کرم اصلاح به پوست بمالید تا موها نرم شوند و تیغ پوستتان را زخم نکند. تیغ را در جهت رویش موها روی پوست بکشید. همیشه از تیغ‌‌های تیز استفاده کنید؛ تیغ‌‌های کند پوست را خراش می‌دهند و زخم می‌کنند.

یکی از مزایای استفاده از تیغ یا ژیلیت این است که همیشه و همه جا قابل استفاده است. با هر بار دوش گرفتن به سرعت می‌توانید موهای زائد بدنتان را با تیغ اصلاح کنید  و نتیجه آن ۱ تا ۳ روز باقی است.

اما استفاده از آن معایبی نیز دارد: موها درست رشد نمی‌کنند و نقطه نقطه‌های سیاه زیر پوست ظاهر نازیبایی به پوست می‌دهند.

موم انداختن

موم انداختن روندی است که با کمک آن می‌توانید از شر موهای زائد خلاص شوید، اما تفاوتی که با روش‌های قبل دارد این است که خودتان نمی‌توانید آن را انجام دهید و باید به آرایشگاه یا سالن زیبایی مراجعه کنید. در این حالت آرایشگر لایه نازکی از موم گرم را روی پوست شما می‌مالد و نواری پارچه‌ای روی موم می‌گذارد، پس از آن نوار را بر خلاف جهت رویش مو با شتاب از روی پوست می‌کند. در این حالت موهایی که به موم چسبیده‌اند از روی پوست و از ریشه کنده می‌شوند. بعضی از انواع موم‌‌ها نیازی به استفاده از پارچه ندارند. بعضی دیگر نیز نیازی به گرم کردن ندارند که به آنها موم سرد می‌گویند.

با کمک موم تمام نقاط بدن مانند صورت، زیر بغل، پاها و غیره را می‌توان موزدایی کرد. البته چیزی که برای موزادی صورت استفاده می‌شود شمع نام دارد و به دلیل اینکه موهای صورت نازکتر هستند بدون نیاز با پارچه به کار می‌رود.

نتیجه موزدایی با موم ۳ تا ۶ هفته باقی است.

استفاده از موم معایبی نیز دارد: گاهی موم انداختن باعث قرمزی و ورم کردن پوست می‌شود. همچنین ممکن است اطراف فولیکول‌های مو عفونت کند و پوست جوش بزند. اما مدتی پس از استفاده مداوم و مرتب از موم پوست عادت می‌کند و دیگر جوش نمی‌زند.

توجه داشته باشید هنگامی که می‌خواهید با کمک موم موزدایی کنید بلندی موها باید ۲ تا ۲ و نیم سانتی‌متر باشد تا با موم کنده شوند.

لیزر

لیزر تکنیکی است که در آن ریشه موها با پرتو پرقدرت نور تخریب می‌شود و از بین می‌رود.

با کمک لیزر می‌توان موهای زائد تمام نقاط بدن را از بین برد. افرادی که موهای ضخیم و پوست روشن دارند بشترین نتیجه را از لیزر کردن موهای زائد می‌گیرند. لیزر تأثیر زیادی روی موهای سفید و بلوند ندارد.

نتیجه کامل بعد از ۶ تا ۱۲ جلسه لیزر دیده می‌شود.

البته لیزر کردن موهای زائد عوارضی نیز دارد: قرمزی و تورم پوست یکی از عوارض لیزر موهای زائد است. به دلیل اینکه احتمال سوختن و زخم شدن پوست هنگام انجام لیزر موهای زائد زیاد است توصیه می‌کنیم حتماً این کار را تحت نظر پزشک متخصص پوست و مو و زیبایی انجام دهید.

الکترولیز

موزدایی با کمک الکترولیز به این صورت انجام می‌شود که متخصص پوست و مو با کمک سوزنی بسیار نازک و جریان الکتریسیته ریشه موها را از بین می‌برد.

به دلیل اینکه الکترولیز وقت زیادی می‌گیرد برای قسمت‌‌های کوچک پوست مثل چانه و لب بالا مناسب است. زنانی که پوست روشن و موهای بلوند دارند و انجام لیزر یا آی پی ال برای آنها مفید نیست، می‌توانند از الکترولیز برای موزدایی استفاده کنند.

انجام الکترولیز زمانی مفید و اثربخش است که به طور مرتب و هر ۲ هفته یکبار انجام شود تا زمانی که موهای زائد از بین بروند یا کرکی شوند.

الکترولیز کردن موهای زائد مانند سایر مواردی که در بالا ذکر شد عوارضی نیز دارد: قرمزی، تورم و زخم شدن پوست پس از انجام الکترولیز از عوارض جانبی آن به شمار می‌روند.

کرم‌های موبر

کرم‌ها یا لوسیون‌های موبر با از بین بردن پروتئین مو باعث کنده شدن موهای زائد می‌شوند.

استفاده از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد پاها، زیر بغل و خط مایو مناسب است. بعضی از کرم‌های موبر با فرمول خاص ساخته شده‌اند که از آنها می‌توان برای صورت هم استفاده کرد.

مدت زمان تأثیر کرم‌های موبر در هر فرد متفاوت است؛ در بعضی افراد، دو روز بعد از استفاده از کرم‌های موبر موها رشد می‌کنند، ولی در بعضی دیگر تا دوهفته پس از استفاده هنوز رشد نکرده‌اند.

موبر پروتئین موها را از بین می‌برند و اگر مدت طولانی روی پوست بمانند به خصوص به پوست حساس آسیب می‌زنند.  در نتیجه طبق دستور‌العمل نوشته شده روی جعبه کرم‌‌‌ها و مدت زمان توصیه شده از آنها استفاده کنید.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید