برنزه‌کننده‌‌‌های پوست

برنزه‌کننده‌‌‌های پوست - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

برنزه کننده‌ها به کرم‌ها، اسپری‌ها و پودر‌هایی گفته می‌شود که بدون قرار گرفتن در معرض نور خورشید باعث تغییر رنگ پوست و تیره شدن صورت و بدنتان می‌شوند. امروزه استفاده از محصولات برنزه‌کننده راحت‌تر شده است و تنوع محصولات بیشتر شده است همچنین با استفاده از محصولات برنزه‌کننده ظاهری طبیعی پیدا می‌کنید.

برنزه‌کننده‌های صورت

اگر دوست دارید رنگ چهره‌تان کمی تیره‌تر شود از پودر‌‌های برنزه‌کننده استفاده کنید.‌ ابتدا برنزه‌کننده‌ای مناسب با ته رنگ پوستتان انتخاب کنید، ابتدا باید روی نقاطی از صورت که خورشید بیشتر تأثیر می‌گذارد و رنگ آن را تغییر می‌دهد استفاده کنید تا پس از استفاده رنگ پوستتان طبیعی‌تر به نظر رسد. این قسمت‌های صورت عبارت‌اند از: استخوان گونه، بینی، چانه و پیشانی. وقتی کمی رنگ پوستتان را تغییر می‌دهید و آن را تیره می‌کنید ظاهری جذاب خواهید داشت.

اگر از کرم‌های برنزه‌کننده روی صورتتان استفاده می‌کنید مراقبت باشید پوستتان تمیز و خشک باشد، با مقدار کمی از کرم و مالیدن آن به طور دایره‌ای روی پوست شروع کنید و دور چشم‌ها و نزدیک پلک‌هایتان نزنید. خط چانه را بپوشانید، اما دقت کنید کرم را کاملاً پخش کنید تا مشخص نشود.

برنزه‌کننده‌های بدن

اگر تا به حال از برنزه‌کننده‌ها استفاده نکرده‌اید، بهتر است از رنگ‌های روشن‌تر شروع کنید تا ببینید تغییر رنگ پوستتان را دوست دارید یا نه و پس از آن می‌توانید رنگ‌های تیره‌تر را انتخاب کنید. برای برنزه کردن پوست بدن از روشی استفاده کنید که آسان‌تر است. آسان‌ترین روش استفاده از کرم یا اسپری است. پوست بدن هم مانند پوست صورت، هنگام برنزه کردن باید تمیز و خشک باشد. قبل از استفاده از کرم یا اسپری برنزه‌کننده، پوست را به طور کامل مرطوب کنید؛ اگر قسمتی از پوست خشک شده باشد مواد برنزه‌کننده را بیشتر جذب می‌کند و آن قسمت تیره‌تر از قسمت‌های دیگر پوست می‌شود. بیست دقیقه قبل از استفاده از برنزه‌کننده‌‌ها از مرطوب کننده استفاده کنید و صبر کنید تا کاملاً جذب پوست شود. قبل از استفاده از برنزه‌کننده‌ها دستکش بپوشید تا کف دستتان رنگ نگیرد. برنزه‌کننده را به طور یکدست و صاف روی پوست بدن ماساژ دهید. باقیمانده مواد برنزه‌کننده را روی پوست زانو و قوزک بمالید.

کرم‌ها و اسپری‌های برنزه‌کننده ایمن‌تر از دستگاه‌ها و تختخواب‌های برنزه‌کننده هستند.

نحوه انتخاب برنزه‌کننده‌ها

هنگام انتخاب برنزه‌کننده‌ها به ته رنگ پوستتان زیاد توجه نکنید و سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که یکی دو درجه از رنگ پوستتان تیره‌تر است. هرگز از رنگ‌هایی که بیش از یکی دو درجه تیره‌تر از پوستتان هستند استفاده نکنید، زیرا ظاهر و رنگ پوستتان مصنوعی می‌شود. هنگام انتخاب برنزه‌کننده‌ها به موارد زیر توجه کنید:

برنزه‌کننده‌‌هایی انتخاب کنید که چند ته رنگ مختلف داشته باشند. وقتی که ته رنگ‌ها با هم مخلوط می‌شوند طبیعی‌تر به نظر می‌رسند.

زنانی که پوست ظریف و روشن دارند باید از برنزه‌کننده‌های هلویی رنگ یا گل‌بهی استفاده کنند.

زنانی که پوست زیتونی (پوست‌ با ته رنگ قهوه‌ای روشن) دارند باید از برنزه‌کننده‌های مسی رنگ استفاده کنند تا رنگ پوستشان طبیعی به نظر برسد.

زنانی که پوست تیره دارند باید از برنزه‌کننده‌های قهوه‌ای شکلاتی تیره با غلظت کم استفاده کنند.

روش‌های مختلف برنزه کردن

روش‌های مختلفی برای برنزه‌کردن پوست وجود دارد. در ادامه این درباره این روش‌ها و مزایا و معایب آنها توضیح داده‌ایم.

تختخواب‌های برنزه‌کننده

استفاده از تختخواب‌های برنزه‌کننده یکی از شیوه‌های رایج برنزه کردن مصنوعی است. نوع پوست هر فردی متفاوت است؛ به همین دلیل قبل از انجام این روش، از فرد مسئول بخواهید طول موج و مدت زمان را بسته به نوع پوستتان مشخص کند. بعضی افراد در هر جلسه فقط ۳ دقیقه می‌توانند در معرض پرتوهای برنزه کننده قرار بگیرند، در صورتی که پوست بعضی دیگر به راحتی جلسه‌های ۵ تا ۷ دقیقه‌ای را تحمل می‌کند. جلسات ۱۰ تا ۱۲ دقیقه‌ای برای زمانی است که رنگ پوست به سطح مشخصی از برنزه شدن رسیده باشد. با این حال، استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مزایا

بعد از چند جلسه، امکان جلسات طولانی مدت و استفاده از طول موج بلند وجود دارد.

در هر موقع از سال قابل استفاده است.

معایب

اگر  این روش درست انجام نشود، احتمال بروز سرطان پوست و یا سایر مشکلات پوستی زیاد است.

استفاده از اسپری‌های برنزه‌کننده

این روش یکی از روش‌های کاملاً بی خطر برای برنزه کردن است که مایع برنزه‌کننده را روی پوست بدن اسپری می‌کنند. استفاده از این نوع محصول برنزه‌کننده هیچ خطری ندارد و آسان و سریع است. تأثیر اسپری‌های برنزه‌کننده تا یک هفته روی پوست باقی می‌ماند. دقت داشته باشید قبل از استفاده از اسپری‌های برنزه‌کننده، پوست تمیز باشد. از این اسپری‌ها به راحتی می‌توان در خانه و به خصوص زمانی که دوست ندارید وقت زیادی را در سالن‌های زیبایی و مراکز برنزه کردن تلف کنید، استفاده کرد.

مزایا

استفاده سریع و آسان

برنزه شدن کامل بعد از ۴ ساعت استفاده از اسپری

کاملاً سالم

هیچ ردی روی پوست باقی نمی‌ماند

معایب

این محصول کمی گران است.

نتیجه آن کوتاه مدت است و معمولاً تا یک هفته بیشتر دوام ندارد.

اگر قبل از استفاده، از مرطوب‌کننده استفاده نکنید، بعد از پاک‌شدن برنزه‌کننده، پوستتان لک می‌شود.

کرم‌های برنزه‌کننده

کرم‌های برنزه‌کننده علاوه بر اینکه رنگ پوست را تغییر می‌دهند، لک‌ها، تیرگی یا عروق عنکبوتی را می‌پوشانند. قبل از استفاده از کرم‌های برنزه‌کننده، پوست را تمیز کنید و از مرطوب کننده استفاده کنید و اجازه بدهید مرطوب‌کننده کاملاً جذب پوست شود، طلا و جواهراتتان را نیز در بیاورید

بسته به نوع پوست و میزان تغییر رنگ، مقدار کافی از کرم را روی پوستتان بمالید. از کرم روی نقاط حساس پوست، مانند دور چشم‌ها و روی پلک‌ها استفاده نکنید.

تأثیر کرم برنزه‌کننده معمولاً آنی است و ۳ تا ۴ روز باقی می‌ماند و باعث پوسته‌پوسته شدن پوست نمی‌شود.

مزایا

کرم‌های برنزه‌کننده کاملاً ایمن هستند.

نتیجه استفاده از آنها فوری است.

قیمتشان مناسب است.

معایب

نتیجه استفاده کوتاه مدت است.

اگر به درستی استفاده نشوند رنگ پوست غیر معمول خواهد شد.

بعضی از کرم‌‌ها باعث رنگی شدن لباس می‌شوند.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید