۱ خرداد ۱۳۹۷
بارداری: هفته چهارم - میترانیتا

بارداری: هفته چهارم

هفته چهارم اولین هفته رشد جنین به حساب می‌‏آید. از الان تا هفته دهم تمام اعضای بدن جنین شروع به رشد می‏‌کنند و بعضی از آنها نیز فعالیت خود را شروع می‏‌کنند.
۱ خرداد ۱۳۹۷
بارداری: هفته پنجم - میترانیتا

بارداری: هفته پنجم

جنین در رحم به سرعت در حال رشد است. در هفته پنجم اندازه جنین ۵ میلی‏‌متر است و شبیه یک دانه کنجد است و بیشتر به بچه قورباغه شباهت دارد تا انسان. جنین حالا از سه لایه اِکتودرم، مزودرم و آندودرم ساخته شده است.
۱ خرداد ۱۳۹۷
بارداری: هفته ششم - میترانیتا

بارداری: هفته ششم

در هفته ششم بینی، دهان و گوش‏‌های جنین شروع به رشد می‏‌کند. اگر می‌‏توانستید داخل رحم خود را مشاهده کنید، یک سر بزرگ و چند نقطه تیره‌رنگ می‌‏دیدید که چشم‏‌ها و گوش‏‌های جنین در آن شروع به رشد خواهد کرد.
۱ خرداد ۱۳۹۷
بارداری: هفته هفتم - میترانیتا

بارداری: هفته هفتم

در هفته هفتم، دست‌‏ها و پاهای جنین در حال رشد هستند ولی بیشتر از اینکه شبیه دست و پاهایی کوچک باشند، شبیه پارو هستند. جنین در حال حاضر چیزی شبیه به یک دم کوچک دارد که استخوان دنبالچه است.
۱ خرداد ۱۳۹۷
بارداری: هفته هشتم - میترانیتا

بارداری: هفته هشتم

در هفته هشتم همچنان پرده نازکی بین انگشت‌‏های پا و دست جنین وجود دارد. مجرای تنفسی از گلو به سمت شاخه ‏های ریه درحال‌رشد می‏‌رود،. چشم‌‏های جنین به طور کامل پلک‏‌ها را پوشانده است و دنبالچه او در حال ناپدید شدن است.
۱ خرداد ۱۳۹۷
بارداری: هفته نهم - میترانیتا

بارداری: هفته نهم

در هفته نهم جنین تقریباً ۲/۵ سانتی‌‏متر، به اندازه یک دانه انگور و وزن او تقریباً ۲۸ گرم است. او هر روز بیشتر شبیه انسان می‏‌شود. اندام‌‏های ضروری او شکل می‏‌گیرند و در ماه‏‌های آتی آرام‌آرام شروع به حرکت می‏‌کند.