۴ خرداد ۱۳۹۷
روش‏های جلوگیری از بارداری - میترانیتا

روش‌های جلوگیری از بارداری

روش‏‌های مختلفی برای جلوگیری از بارداری زوج‌‏های جوان وجود دارد. بهتر است پیش از استفاده از آنها به پزشک مراجعه کنید و روش مناسب و کارساز را انتخاب کنید.
۴ خرداد ۱۳۹۷
لقاح خارج رحمی - میترانیتا

لقاح خارج رحمی

لقاح خارج رحمی یکی از چند روش موجود برای کمک به زوج‌هایی است که مشکلات باروری دارند. در طول انجام IVF، تخمک را با انجام جراحی از تخمدان زن بیرون می‌آورند و در آزمایشگاه با اسپرم بارور می‌کنند. سپس تخمک بارورشده را که حالا به آن جنین می‌گویند به رحم زن برمی‌گردانند تا رشد کند.
۴ خرداد ۱۳۹۷
تلقیح داخل رحمی - میترانیتا

تلقیح داخل رحمی

تلقیح مصنوعی روشی برای کمک به درمان انواع خاصی از ناباروری در مردان و زنان است. در این روش، اسپرم به طور مستقیم در گردن رحمی زن، لوله‌های رحمی یا رحم قرار می‌گیرد و بدین ترتیب مسیر حرکت اسپرم کوتاه‌تر می‌شود و موانع احتمالی را دور می‌زند.
۱۴ خرداد ۱۳۹۷
تغذیه با شیر مادر - میترانیتا

تغذیه با شیر مادر

شیر دادن برای مادر و نوزاد بسیار مفید است. در این مقاله با فواید شیردهی برای مادر و همچنین مزایای شیر مادر برای نوزاد آشنا می‌شوید.
۷ خرداد ۱۳۹۷
استراحت مطلق - میترانیتا

استراحت مطلق در بارداری

استراحت مطلق برای اغلب مشکلات بارداری تجویز می‏‌شود. استراحت در دوران بارداری یک زنگ تفریح خوشایند است.
۷ خرداد ۱۳۹۷
دیابت بارداری - میترانیتا

دیابت بارداری

دیابت بارداری دیابتی است که بعضی از زنان در حین بارداری به آن مبتلا می‏‌شوند. این بیماری در دوران بارداری بسیار شایع است. در صورت ابتلا به دیابت، گلوکز (قند) بیش‌‏ازحد در خون شما وجود دارد.

شیرخوار

۱۳ خرداد ۱۳۹۷
اضطراب جدایی و خواب نوزادان - میترانیتا

اضطراب جدایی و خواب نوزادان

اضطراب جدایی از مادر در ۶ ماه دوم زندگی نوزاد ممکن است خواب نوزاد را مختل کند. در این دوره نوزاد چند بار از خواب بیدار می‌شود و برای مادرش گریه می‌کند.
۱۳ خرداد ۱۳۹۷
پاسخ‌دادن به گریه‌های نوزاد - میترانیتا

پاسخ‌دادن به گریه‌های نوزاد

نوزاد برای اهداف خاصی گریه می‌کند.‌ نوزاد با گریه، گرسنگی یا سایر شرایط خود را توصیف می‌کند. او با گریه‌کردن انواع احساسات خود را بیان می‌کند. ممکن است در ساعاتی از روز خیلی گریه کند، با وجود اینکه گرسنه یا خواب‌آلود نیست. در این زمان هر کاری می‌کنید آرام نمی‌شود، ولی بعد از مدتی خسته می‌شود و می‌خوابد.
۱۳ خرداد ۱۳۹۷
حمام‌کردن نوزاد - میترانیتا

حمام‌کردن نوزاد

اگر بعد از عوض‌کردن پوشک ، نوزاد را با دقت بشویید، زیاد نیازی به حمام‌کردن او نیست. اصولاً سه بار حمام در هفته برای نوزاد کافی است. حمام بیش از اندازه پوست نوزاد را خشک می‌کند.