تاثیر تغذیه بر شوره سر

تاثیر تغذیه بر شوره سر - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

آیا شوره به رژیم غذایی مربوط است؟ هنوز بررسی‌های زیادی در این باره انجام نشده است؛ ولی بعضی متخصصان معتقدند که غذا بر شوره سر تأثیر دارد.

همان رژیم غذایی که برای بدن شما مفید است، برای از بین بردن شوره سر نیز مؤثر است. اگر تصمیم دارید تغییری بزرگ در برنامه غذایی خود بدهید بهتر است که به پزشک تغذیه مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با توجه به نیاز شما برنامه‌ای مناسب برایتان در نظر بگیرد.

محدودکردن مصرف شکر

اغلب مردم بیش از اندازه قند مصرف می‌کنند، کم کردن مصرف قند التهاب و پوسته‌ها را کاهش می‌دهد.

قند و کربوهیدرات‌ها التهاب بدن را بیشتر می‌کنند؛ بنابراین مصرف کم مواد قندی و خوردن غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان به کنترل پوسته‌های شوره کمک می‌کند.

تأثیر هورمون‌ها

غذاهای حاوی قند فراوان و غذاهای فرآوری‌شده و چربی‌های بد انسولین را افزایش می‌دهد که به تحریک بیشتر هورمون‌ها و ترشح چربی بیشتر می‌انجامد.

میوه و سبزی بیشتری مصرف کنید

مصرف بیشتر میوه و سبزی تصمیمی درست است. میوه‌ها و سبزی‌ها سرشار از مواد مغذی و فیبر هستند. کمبود فیبر و مصرف بیش از حد مواد قندی باعث مشکلات گوارشی می‌شود که به مشکلات بسیار دیگری از جمله شوره سر می‌انجامد. پس بهتر است که میوه و سبزی فراوان به صورت خام و پخته مصرف کنید.

بعضی افراد غذاهای خام را تمجید می‌کنند؛ ولی این غذاها نیز چندان قابل‌اعتماد نیستند. مواد مغذی در سبزی‌های پخته‌شده آزاد شده‌اند و بدن آن‌ها را بهتر جذب می‌کند.

باکتری‌های خوب

افزایش باکتری‌های خوب در داخل سیستم گوارشی بدن، میزان مخمر در بدن را کاهش می‌دهد و التهاب را کمتر می‌کند. با مصرف پروبیوتیک که در بعضی مکمل‌ها و ماست وجود دارد، می‌توانید این باکتری‌ها را افزایش دهید.

اُمگا ۳

اسیدهای چرب اُمگا ۳ به شکل روغن ماهی با کاهش التهاب بدن، به بهبود شوره کمک می‌کنند. تحقیقات زیادی روی این اسید چرب و نقش آن در درمان شوره انجام نشده است.

ویتامین‌های ب

ب ۶، فولیک اسید، ب ۱۲ و بیوتین بسیار مفید هستند. اگر رژیم غذایی‌تان به اندازه کافی از این ویتامین‌ها ندارند، مولتی‌ویتامین مصرف کنید.

روی و سلنیوم

این مواد معدنی در شامپوهای ضد شوره وجود دارند. مصرف روی و سلنیوم در مکمل‌ها نیز به کاهش شوره کمک می‌کنند، اگرچه هیچ تحقیقی در این مورد انجام نشده است. مصرف بیش از حد روی و سلنیوم چه از طریق مواد غذایی و چه از طریق مکمل‌ها برای بدن خوب نیست.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید