آداب بلوغ مردان در سراسر جهان

آداب بلوغ مردان در سراسر جهان - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

در همه جای دنیا سنت‏‌ها، رسوم یا جشن‏‌هایی برای رسیدن پسرها به سن بلوغ وجود دارد.

در تعلیمات قرآنی، والدین به پسرهای خود یاد می‏‌دهند مسئولیت‌پذیر شوند و آداب بعد از اولین انزال را به آنها گوشزد می‏‌کنند. بعد از این مرحله پسرها باید نماز بخوانند و آداب مذهبی را مانند یک فرد بزرگسال به جا آورند. قرآن دستور می‌‏دهد اگر احتلام برای یک پسر اتفاق افتد سریعاً غسل کند. اگر رویای جنسی بدون انزال باشد نیازی به غسل کردن نیست.

در دین یهود، پسرها در سن ۱۳ سالگی بارميتزوا نامیده می‌‏شوند (از نظر لغوی به معنی «پسر ده فرمان» است)؛ در این سن پسرها باید وظایف شرعی خود را آغاز کنند. این مراحل شامل یادگیری ده فرمان و آداب یهودیت است. اگرچه این شرایط به طور خودکار در سالروز تولد ۱۳ سالگی پسرها روی می‏‌دهد، اما قبل از آن باید ده فرمان را حفظ باشند یا با کمک دیگران بتوانند آن را قرائت کنند. سپس، رسوم جدید به این ضیافت اضافه می‏‌شود که ما از آن به نام «بارميتزوا» یاد می‏کنیم اما با رسوم جهانی خیلی متفاوت است.

در بعضی از نقاط جهان مانند مالزی و آفریقای جنوبی پسرها حول‌وحوش سن ۱۱ یا ۱۲ سالگی، درست قبل از آغاز بلوغ، ختنه می‏‌شوند. بعضی از قبایل بومی استرالیا همراه با ختنه آلت تناسلی را نیز یک برش می‏‌دهند.
در بسیاری از فرهنگ‌‏ها آزمون‏‌هایی را ترتیب می‌‏دهند که پسرها باید با موفقیت از آنها عبور کنند. پسرهای سرخپوست باید حمام یخ بگیرند، بومیان استرالیا پسرها را مجبور می‌‏کنند پای پیاده به یک مسافرت طولانی بروند تا مهارت‏‌های شکار و نجات را یاد بگیرند. بعضی از قبایل بومی آمریکا پسرهای خود را مجبور به تجسس می‏‌کنند.

مرگ‌ومیر در آداب و رسوم بلوغ در آفریقای جنوبی بین پسرها مسئله بسیار پیش‌پا‌افتاده‌ای است زیرا در این قبایل گرسنگی دادن به نوجوان در آغاز بلوغ بخشی از آداب محسوب می‏‌شود.

 

 

 

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید