انتخاب کفش برای کودکان نوپا

انتخاب کفش برای کودکان نوپا - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

زمانی که کودک قدم‌های اول خود را برمی‌دارد، بهتر است که کفش نپوشد. وقتی که کودک بدون کفش قدم برمی‌دارد، روی پاهای خود تمرکز بیشتری دارد. ولی به هرحال برای مراقبت از پاها باید برای کودکتان کفش بخرید. در این مقاله سعی کرده‌ایم که برخی از نکات مهم برای انتخاب کفش نوپاها اشاره کنیم.

سایز و اندازه کفش کودک نوپا

لازم است کفش کودک دقیقاً اندازه پای او باشد. باید اندازه دقیق پای نوپا را بررسی کنید. به مغازه‌هایی بروید که فقط کفش کودک دارند تا اندازه پای کودک را اندازه‌گیری کنند. زمانی که کفش پای کودک است به او کمک کنید تا بایستد و به دقت به وضعیت انگشتان پای او نگاه کنید. انگشتان پا را خوب لمس کنید و مطمئن شوید که کفش پای کودک را نمی‌زند. پای کودک باید در کفش راحت باشد و انگشتان پا نباید تحت فشار باشند. اندازه پای کودکان نوپا خیلی متغیر است. به خاطر بسپارید که اندازه پای کودکان نوپا خیلی زود مثلاً هر دو سه ماه تغییر می‌کند. اگر کفش کاملاً اندازه است، آن را بخرید. هیچ‌وقت برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها کفش بزرگتر برای کودک نخرید، چون راه‌رفتن با کفش بزرگ کار سختی است. اگر یکی از پاهای کودک از دیگری بزرگتر است، کفش بزرگتر را بخرید.

ظاهر کفش کودک نوپا

پاشنه کفش را بررسی کنید. وقتی کودک راه می‌رود به کفش او نگاه کنید و ببینید کفش از پایش در نمی‌آید. اگر کفش از پایش بیرون می‌آید، مناسب کودک نیست. کفش‌های مد روز برای کودکان نخرید، اگرچه که زیبا هستند ولی برای این سن مناسب نیستند. جنس کفش را در نظر بگیرید. کفشی انتخاب کنید که از جنس پارچه یا چرم باشد. کفش باید در پای کودک انعطاف‌پذیر باشد. تا حد ممکن کفش بندی نخرید. به کف کفش دقت کنید. کفشی که می‌خرید نباید لیز باشد و لبه‌ها و پاشنه بلندی نداشته باشد تا هنگام راه‌رفتن به جایی گیر نکند. کفش مناسب با هوای فصل انتخاب کنید.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید