مزایای و معایب مرطوب‌کننده‌‌های بدن

مزایای و معایب مرطوب‌کننده‌‌های بدن - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

مزایای مرطوب‌کننده‌ها

بسیاری از ما فقط در فصل زمستان هنگامی که پوست بدنمان خشک می‌شود از مرطوب‌کننده‌ها استفاده می‌کنیم. این کار اصلاً صحیح نیست. از مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های بدن باید در تمام فصول استفاده کنیم. استفاده از مرطوب‌کننده‌‌ها یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای تغذیه پوست است. توجه داشته باشید که انواع پوست‌ها به مرطوب‌کننده نیاز دارند. حتی اگر در طول روز فقط یکبار از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید باز هم از پوسته‌پوسته شدن پوست جلوگیری می‌کنند و باعث شادابی پوست می‌شوند. مزایای استفاده از مرطوب‌کننده‌ها از این قرارند:

آبرسانی پوست

اگر در آب و هوای بد زندگی می‌کنید یا پوستتان خشک است، روزانه و به طور مرتب از مرطوب‌کننده‌ها استفاده کنید تا از خشک شدن و پوسته‌پوسته شدن پوستتان جلوگیری کنید. اگر بلافاصله بعد از هر بار حمام کردن یا دوش گرفتن از لوسیون‌ بدن‌های مرغوب استفاده کنید، رطوبت پوست حفظ می‌شود و پوست آبرسانی و تعذیه می‌شود.

ترمیم ناحیه‌های خشک پوست

حتی اگر پوستتان نرمال یا چرب است پوست قسمت‌هایی از بدن مانند آرنج‌ها و زانوها خشک و زبر می‌شود. قبل از خواب و بعد از حمام کردن به طور مرتب از لوسیون بدن و مرطوب کننده استفاده کنید تا این مشکل به طور کامل رفع شود. استفاده از لوسیون بدن باعث مرطوب شدن پوست می‌شود. علاوه بر این، انجام کارهای روزمره به خصوص کارهای خانه باعث خشک و زبر شدن پوست می‌شود. استفاده مداوم از لوسیون بدن و مرطوب‌کننده خشکی و زبری پوست را درمان می‌کند و شادابی و لطافت را به پوستتان باز می‌گرداند.‌

روشن‌ترشدن پوست

بعضی از لوسیون بدن‌‌ها حاوی روشن‌کننده هستند که باعث روشن‌تر شدن  پوست می‌شوند. مرطوب‌کننده‌هایی که حاوی روشن کننده هستند برای پوست‌هایی که خال دارند، استفاده می‌شوند. این لوسیون‌ها با از بین بردن سلول‌های مرده که زیر بافت‌های پوست جمع شده‌اند باعث روشن شدن پوست می‌شوند.

نرم‌شدن پوست

معمولاً قسمت‌‌هایی از پوست بدن که با زمین تماس بیشتری دارد، پینه می‌بندد. استفاده مرتب از مرطوب‌کننده‌ها و لوسیون‌های بدن باعث از بین رفتن پینه‌ها و نرمی پوست می‌شود.

احساس آرامش و راحتی

حتی اگر پوستتان خوب است و نیاز به مرطوب‌کننده ندارد، باز هم استفاده از لایه‌ای از لوسیون بدن باعث می‌شود احساس آرامش کنید و فشار‌های روحی را از خودتان دور نمایید.

معایب مرطوب‌کننده‌ها

بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها حاوی روغن هستند. این روغن‌ها که وازلین یا لانولین و یا روغن‌‌های معدنی است از تبخیر آب پوست جلوگیری می‌کنند و منافذ پوست را مسدود می‌کنند و باعث بروز آکنه روی پوست می‌شوند. استفاده از مرطوب‌کننده‌‌‌ها به طور همزمان با داروهایی که حاوی ترتینوئین یا همان رتین آ و آلفا هیدروکسی اسید هستند تداخل دارویی ایجاد می‌کند. بعضی از متخصصان پوست بر این باور هستند به دلیل اینکه پوست‌های خشک اشعه ماوریا بنفش خورشید را کمتر از پوست‌‌های مرطوب جذب می‌کنند، استفاده از مرطوب‌کننده‌‌ها باعث تسریع پیری پوست می‌شود.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید