حمام‌کردن کودکان

حمام‌ کردن کودکان - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

حمام‌ ‌کردن یکی از اصول مهم برای حفظ سلامتی کودک است، بنابراین کودکان باید به طور منظم حمام بروند. ولی برخی از کودکان از حمام‌کردن می‌ترسند و این موضوع برای والدین مشکل بزرگی است. اگر کودک نوپای شما از حمام می‌ترسد، او را درک کنید. کودکان منطقی فکر نمی‌کنند برای آنها توضیح دهید که حمام‌رفتن بی‌خطر است و نباید از چیزی بترسد. ترس کودکان به مرور زمان کمتر می‌شود.

هر چند یک بار باید کودک را حمام کرد؟

برخی از والدین معتقدند که کودکان را باید هر روز حمام کرد، ولی حمام‌کردن روزانه برای کودکان لازم نیست و سه بار حمام در هفته برای آنها کافی است. سعی کنید دست و صورت کودک را هر روز چند بار بشویید.

چطور باید کودک را حمام کرد؟

باید محیط حمام را برای کودک جذاب کنید تا به حمام‌کردن علاقمند شود. سعی کنید در آب اسباب‌بازی قرار دهید تا همزمان بازی کند. وان آب را برای او پر کنید تا آب بازی کند. با کودک  آب‌بازی کنید. به یاد داشته باشید که در فصل زمستان آب حمام را به اندازه کافی گرم کنید. آهنگ‌هایی درباره حمام‌کردن برای او بخوانید. همچنین می‌توانید کودک را به استخر ببرید تا حسابی آب‌بازی کند. اگر ترس کودک از آب بیش‌از ‌اندازه است حتماً با پزشک مشورت کنید. در هنگام حمام‌کردن مراقب باشید که صابون و شامپو در چشم کودک نرود.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید