عوض‌کردن پوشک نوزاد

عوض‌کردن پوشک نوزاد - میترانیتا
اشتراک‌گذاری...
Print this page
Print
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

هرجا که تصمیم به عوض‌کردن پوشک نوزاد می‌گیرید، باید وسایل مورد نیاز اطراف شما فراهم باشد. به این معنا که حداقل پوشک و دستمال مرطوب به اندازه کافی در دسترس باشد. برخی از افراد بعد از عوض‌کردن پوشک، پای بچه را با دستمال مرطوب پاک می‌کنند، ولی برخی دیگر تمایل دارند که پای بچه را با آب بشویند. در برخی موارد پای برخی از نوزادان به مواد دستمال مرطوب حساسیت پیدا می‌کند. در چنین مواردی بهتر است که پای نوزاد با آب شسته شود.

قبل از عوض‌کردن نوزادان توجه داشته باشید که بعضی نوزادان به محض قرارگرفتن در معرض هوا، مدفوع می‌‌کنند؛ بنابراین هنگام عوض‌کردن آنها دقت کنید تا جایی را کثیف نکنید. بعد از ۴ ماهگی نوزاد به راحتی می‌چرخد؛ سعی کنید هنگام عوض‌کردن پوشک پاهای او را بگیرید. حتماً قبل از عوض‌کردن نوزاد، پارچه مناسبی را زیر پای او پهن کنید. پوشک قبلی را به آرامی باز کنید و سریع ببندید و در کیسه مخصوصی قرار دهید.

تعداد دفعات عوض‌کردن پوشک نوزاد

تعداد دفعات عوض‌کردن پوشک در خیلی از نوزادان متفاوت است. برخی از آنها دائماً مدفوع یا ادرار می‌کنند و برای جلوگیری از سوختگی و قرمزشدن پاها باید پوشک آنها را مرتب عوض کرد.

رنگ، بو و شکل مدفوع

رنگ مدفوع نوزادان در روزهای اول سبز تیره‌ رنگ و نزدیک به سیاه است و به مرور زمان مدفوع نوزاد روشن‌تر می‌شود. نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند رنگ مدفوع آنها زرد یا سبز است. مدفوع باید کرمی رنگ باشد و بوی آن نباید خیلی بد باشد. ولی به هر حال بسیاری از چیزها به نوع تغذیه نوزاد بستگی دارد. اگر نوزاد اسهال و یبوست داشت، نگران نباشید و کمی صبر کنید اگر این حالات ادامه داشت فوراً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

تهیه و ترجمه توسط تیم تولید محتوای میترانیتا

دیدگاهتان را بنویسید